V januarju 2018 sem se udeležila seminarja o celostni pedagogiki v Zavodu sv. Stanislava. Kot naravoslovka se večinoma udeležujem strokovnih seminarjev, tokratna udeležba je bila torej izjema, za katero sem vesela, da sem si jo privoščila.
Prvi dan so nas predavatelji dr. Roman Globokar, mag. Bernarda Podlipnik in prof. Damijan Močnik potopili v notranji svet človeka, v njegova hrepenenja, ki se izražajo v vsem njegovem delovanju, besedi in ravnanju, v kulturi in politiki, v izobraževanju in poučevanju. Torej od vzroka do dejanja. Prešli smo na mladostnika, ki hoče osvojiti vse novo, pa hkrati noče iti po poteh, ki mu jih ponuja klasično izobraževanje. Izzvani smo bili, da smo se kot skupina aktivno ukvarjali z vprašanjem, kako do mladega človeka. Kaj potrebuje, kaj mu želimo dati preko izobraževanja in kako?
Kako lahko jaz, učitelj, vzgojitelj, učim in vzgajam? Učinkovito? Z vsem, kar sem! To je celostno! Moje obnašanje, svetovni nazor, znanje, način podajanja vse to je vzgojni element. Mislim, da smo se s tem prav vsi globoko strinjali. Skupaj s predavateljem dr. Tadejem Riflom smo se sprehodili skozi elemente celostne pedagogike.
Kar velik del časa je bil namenjen psihološkemu profilu mladostnika in prepoznavanju najbistvenejših življenjskih potreb. Predavateljica dr. Gaja Zager Kocjan je predstavila kar nekaj psiholoških modelov in hkrati skupaj z nami sestavila takega, ki najbolj odraža sedanjega posameznika in družbo. Iz tega pa smo potem nadaljevali v ustrezne učne metode in prakse, ki bi lahko temu najbolje odgovorile.
Zadnji del pa so bile dobre prakse. Tukaj smo bili povabljeni k aktivnemu sodelovanju pri odkrivanju in sestavljanju vsega, kar pri svojem delu že uporabljamo in se potrjuje kot dobra praksa. Dobro prakso smo imeli tudi priložnost spoznati v delavnici »Učilnica v naravi«, ki sta jo vodila Klemen Banko in Dragica Radojevič.
In pika na i? Da, seveda, virtualni svet, ki tako pomembno zaznamuje sedanjo mlado generacijo. To je dejstvo. Kaj in kako torej s tem v učilnici? Prepovedati ali izkoristiti? Tudi ob tem smo spoznali vsaj dve dobri praksi uporabe tablic in telefonov pri pouku. Delavnico je vodil Marko Weilguny.
Tridnevno izobraževanje smo zaključili z Gregorjem Celestino in Natašo Hanuna. Udeleženci smo se imeli med izobraževanjem priložnost spoznati in sodelovati. Podeliti dobre prakse in se medsebojno okrepiti.
Zdenka Candellari