Pomemben del ponudbe katoliških gimnazij predstavljajo tudi štirje katoliški dijaški domovi, ki so zrasli ob gimnazijah. Domove praviloma obiskuje velik delež dijakov, ki se šola na katoliških gimnazijah, poleg njih pa ponekod svoj prostor najdejo tudi dijaki drugih gimnazij in srednjih šol. V šolskem letu 2015/2016 nudijo katoliški dijaški domovi prebivališče 673 dijakinjam in dijakom. Vzgojitelji s svojim delom dopolnjujejo delo učiteljev in prinašajo pomembno vzgojno noto pri oblikovanju mladih osebnosti. Prav zato so pogosto spomini na dijaški dom med tistimi, ki nekdanje dijake katoliških gimnazij najbolj zaznamujejo.

NOVICE

več novic

DOGODKI

Ni prihajajočih dogodkov.
več dogodkov

KNJIŽNICA

Zasebno šolstvo za skupno dobro

Zbornik

Inštitut za raziskovanje in evalvacijo šolstva (IREŠ) je meseca junija v sodelovanju z ravnatelji zasebnih šol in starši izdal zbornik Zasebno šolstvo za skupno dobro. Zbornik kritično osvetljuje odločbo ustavnega sodišča, opozarja na nekatere nenatančnosti v javni razpravi, se posveča konceptualnim vprašanjem javnega in zasebnega, predstavlja Montessori pedagogiko in se precej podrobno poglobi v primer Švedske, ki je bil izpostavljen tudi v zborniku Komu je napoti kakovostno javno šolstvo, ki ga je izdal Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture (SVIZ).

Zasebno-solstvo-za-skupno-dobro.pdf
gradivo portala

Vzgoja in izobraževanje danes in jutri: obnavljajoča se vnema

Sklepna izjava kongresa

Sklepna izjava Kongregacije za katoliško vzgojo ob svetovnem kongresu katoliškega šolstva, ki je bil v Rimu in Castel Gandolfu od 18. do 21. novembra 2015.
Kako je potekal kongres in priprave nanj? Kateri so izzivi, s katerimi se srečuje katoliško šolstvo? Kakšno je sporočilo papeža Frančiška?

Sklepna-izjava.pdf
gradivo portala

Onkraj klasične šolske ustanove

Knjiga

Knjiga Onkraj klasične šolske ustanove ponuja dva odgovora na vprašanje, kako preseči tradicionalno oz. klasično šolsko ustanovo. Prvi prihaja iz antike, kjer so bili prvi kristjani tisti, ki so s svojim načinom življenja dopolnili klasično grško kulturo, čeprav so na institucionalni ravni ohranili njene bistvene poteze in lastnosti. Kljub temu krščanska vzgoja v izvornem pomenu presega okvire helenistične šole kot ustanove. Drugi primer, ki je bližji našemu času in prostoru, pa pokaže, kako se v ameriškem univerzitetnem okolju pojavljajo pobude za premislek vloge izobraževanja v kontekstu digitalne dobe. Tudi tu se izraža odmik od klasične institucionalne pedagogike. Delna prevoda tako izhajata iz dveh popolnoma različnih kontekstov, ki pa vendarle nosita enako sporočilo.

Onkraj-klasicne-solske-ustanove.pdf
gradivo portala
več dokumentov